
38 adviezen om het beste uit je medewerkers te halen
Haal het meeste uit je medewerkers met deze gratis whitepaper.
Algemeen
Het organiseren van workshops kan op veel verschillende manieren. Als je het intern wilt houden kun je zelf een workshop ontwikkelen en geven of een interne trainer aan het werk zetten. Zoek je het extern? Dan kun je werknemers laten aansluiten bij een externe workshop of een incompany sessie laten organiseren door een trainingsbureau zoals Job Education.
Wij hebben ervoor gekozen om alle workshops die we te bieden hebben, incompany te organiseren. Een incompany sessie betekent dat de workshop bij jullie in de organisatie plaatsvindt. Daarnaast wordt het programma afgestemd op jullie wensen en behoeftes. Nu noemen we al direct twee voordelen, maar er zijn er nog meer. In dit artikel delen we 6 redenen om als organisatie incompany workshops te boeken.
Zoek je naar laagdrempelige manieren om het beste uit je medewerkers te halen? We hebben 38 praktische adviezen gebundeld in een whitepaper!
Boek je een incompany workshop? Dan weet je dat je een sessie krijgt die specifiek voor jullie situatie is. Het programma is dus opgesteld zodat de deelnemers er zo veel mogelijk leerrendement uit kunnen halen. Dat is belangrijk omdat iedere organisatie anders is en verschillende behoeftes heeft/ Een incompany sluit hier naadloos bij aan!
We lichten de grootste voordelen toe:
Omdat de workshop bij jullie op locatie wordt gegeven, bespaar je op reiskosten en de kosten van een externe locatie. Dat is wel zo voordelig. En natuurlijk kan je het ook op je eigen locatie zo gek maken als je zelf wilt. Je kan altijd een lunch, snack of borrel aan de workshop vastplakken. Die invulling kun je bij een incompany juist zelf eraan geven.
De opzet van een incompany workshop is ook efficiënt. Stuur je medewerkers allemaal naar verschillende workshops van externe partijen? Dan loopt de investering al snel hoog op. Met een incompany workshop train je meerdere medewerkers tegelijk voor een vaste prijs. Bij ons kost een workshop van 4 uur zo'n €1.095,-. Er kunnen in de meeste gevallen +/- 15 deelnemers aan meedoen. Dat betekent een investering van €73,- per deelnemer. Veel kostenefficiënter ga je het niet vinden.
Geen gestress in de ochtend om op tijd in het midden van het land te moeten komen. Of via allerlei omweggetjes naar de training in dat boerderijtje ergens achteraf. De wekker van de deelnemers gaat gewoon op de normale tijd, omdat de training gewoon plaatsvindt op het eigen kantoor. Geen verloren reistijd dus!
Bij een incompany sessie kan de inhoud worden afgestemd op de situatie van de klant. Elke organisatie is anders: de cultuur, de mensen en de werkzaamheden verschillen altijd. Het is daarom belangrijk dat het programma van de workshop wordt afgestemd op jullie realiteit.
Dat betekent dat er tijdens de workshop specifieke casuïstiek en vraagstukken kunnen worden meegenomen, zodat deelnemers optimaal betrokken en geprikkeld raken.
Hoe zorgen we ervoor dat de workshop aansluit bij jouw wensen? Om een workshop perfect aan te laten sluiten bij de klant volgen we een aantal stappen. Voorafgaand aan de workshop hebben we telefonisch contact om kennis te maken. We willen zo veel mogelijk over de organisatie en behoeften weten. Daarom sturen we ook nog een digitale vragenlijst toe. De inhoud wordt afgestemd, wij maken het programma op en een week van tevoren wordt het definitieve programma teruggekoppeld.
Als de workshop aansluit bij de sfeer en cultuur van de organisatie is er pas echt maatwerk geleverd! Daar gaan we voor.
Je hebt zelf de regie in handen over jouw incompany workshop. Je kunt zelf bepalen waar, wanneer, hoe en hoelang de sessie gaat duren. Samen kunnen we bepalen wat voor jouw organisatie de meest optimale groepsgrootte is om het beste leereffect te realiseren.
Misschien blijkt na één sessie dat jullie toch meer verdieping willen. Of er komen tijdens de workshops onderwerpen naar boven waar jullie ook mee aan de slag willen. Geen probleem! Incompany workshops plan je met gemak in. De volledige regie over de ontwikkeling van medewerkers.
Een belangrijk criterium voor het behalen van leerrendement is een veilig gevoel. Dat betekent dat deelnemers zich comfortabel moeten voelen tijdens de sessie, zodat er geen mentale drempels ontstaan om 100% vrijuit deel te kunnen nemen.
Op de eigen locatie en met eigen collega’s voelen deelnemers zich vrijwel altijd thuis, waardoor ze comfortabel zijn in de training. Er is direct openheid waardoor deelnemers vanaf de eerste minuut toegewijd met de workshop bezig kunnen zijn.
Samen met het hele team een incompany workshop volgen draagt bij aan het team- en organisatiegevoel. Door met een groep te werken aan een gezamenlijke uitdaging ontstaat verbinding en cohesie. Je hebt naast het leren van nieuwe kennis en kunde dus vrijwel altijd een bijkomend effect: de groep verbind met elkaar en er worden onderlinge relaties gelegd.
Daarnaast dragen incompany workshops bij aan het organisatiegevoel. Door eigen casussen te gebruiken en de workshop toe te spitsen op het bedrijf raken deelnemers meer betrokken bij de organisatie. Ze waarderen dat ze worden gefaciliteerd in hun ontwikkeling en vinden het vaak prikkelend om mee te mogen denken over zaken binnen de organisatie. En of dat nu gaat over interne communicatie, klantenservice of bedrijfsprocessen: het draagt altijd bij aan het vergroten van de verbondenheid met de organisatie.
Heb je interesse in deze zakelijke workshop en wil je graag even sparren over jullie situatie en specifieke leerdoelen? We helpen je met plezier verder!
Onze accountmanagers staan klaar om je geheel vrijblijvend te adviseren.