Je bent hier: Home » Zakelijke Workshops » Workshop Klachtenmanagement

Zakelijke workshop | Zakelijke training | Workshop personeel | Training personeel | Workshop medewerkers | Training medewerkers | Workshop werknemers | Training werknemers | Incompany workshop | Incompany training | Workshop bedrijf | Training bedrijf | Open inschrijving workshop | Open inschrijving training | Ontwikkeling personeel | Ontwikkeling werknemers | Ontwikkeling medewerkers |

Na de workshop Klachtenmanagement kan jij perfect met klachten omgaan.

Hoe hard je ook je best doet, iedereen maakt tijdens het werken wel eens een vergissing of fout. Een belofte die je niet bent nagekomen of een levering die buiten jouw toedoen beschadigd is aangekomen. Ondanks dat je dit altijd wil voorkomen zal er vroeg of laat een keer een misser voorkomen. En soms leid zo’n misser zelfs tot een klagende klant. Het is erg belangrijk om goed met die klacht om te gaan.

  Een klacht? Een kans!
Wist je dat je uit een klacht iets heel positiefs kan halen? Wanneer je een klagende klant snel, adequaat en op een empathische manier helpt is de frustratie vaak snel vergeten. Sterker nog: het versterkt in veel gevallen de relatie tussen organisatie en klant. Maar hoe pak je dit nou goed aan? Hoe zorg je ervoor dat je klachten van jouw klanten perfect behandelt? Wij leren het je graag zodat je ontevreden klanten kan transformeren tot blije, duurzame relaties.

Benieuwd wat er in de workshop klachtenmanagement allemaal aan bod komt? Onder het kopje ‘inhoud’ vertellen we het je precies.

Je vindt de details onder de afbeelding.
workshop1

Details


Benieuwd naar alle details van deze workshop? In de onderstaande tabbladen vind je alles wat je wil weten. Heb je toch nog vragen? Als je contact met ons opneemt adviseren we je graag.

De onderstaande onderwerpen geven een indicatie van de workshop. Het uiteindelijk programma wordt afgestemd op jullie wensen en behoeften.

  Zelfreflectie
Door op jezelf en elkaar te reflecteren maken we inzichtelijk wat de huidige stand van zaken is. Op basis van die inzichten kunnen er gemakkelijk persoonlijke leerdoelen opgesteld worden.

  Wat is (het belang van) klachtenmanagement?
Iedereen weet wat klachten zijn en wat voor negatieve impact ze kunnen hebben op het imago van een bedrijf. Maar weet je ook wat het belang van goed klachtenmanagement is? We vertellen je precies wat het je kan opleveren.

  Het communicatieproces en gespreksstructuur
Een klachtengesprek heeft vaak een duidelijke structuur en proces. Zodra je de structuur en het proces herkent kan je hier op inspelen en hier invloed op uitoefenen.

  Verbaal en non-verbaal
Je kan bij klachtenmanagement gebruik maken van verschillende verbale en non-verbale competenties. Ben je bijvoorbeeld al bekend met ‘spiegelen’ en ‘meeveren’?

  Etiquette aan de telefoon en face-to-face
Hoe pak je een klachtgesprek professioneel aan? Er is een bepaalde etiquette richting klanten die tijdens dit soort gesprekken nóg belangrijker wordt.

  Omgaan met agressie, verwijten en onredelijkheid
Helaas komt er in een klachtgesprek regelmatig agressie, onredelijkheid of een verwijt kijken. Het is belangrijk om daar goed mee om te kunnen gaan. Maar hoe doe je dat?

  De oplossing
Uiteindelijk is de klant pas geholpen met een passende oplossing voor het probleem. Hoe kon je snel en adequaat tot deze oplossing?

  Het brengen van slecht nieuws
Het komt soms voor dat je geen passende oplossing kan bieden. Misschien draagt jouw organisatie de verantwoordelijkheid niet of ligt het simpelweg niet binnen jouw mogelijkheden om de klant te helpen. Je moet dan slecht nieuws gaan brengen. Maar hoe doe je dat?

  Plan van toepassing
Uiteindelijk moet je de nieuwe kennis slim gaan inzetten. Een plan van toepassing gaat je daarbij helpen. Als je je strategie bepaald hebt zal je zien dat je gericht en efficiënt aan de slag kan gaan om de nieuwe kennis in de praktijk te brengen.

De workshop draait uiteindelijk om het behalen van een optimaal leerrendement. Na deze workshop verlaat jij de ruimte met onder meer de volgende resultaten:

  Je weet wat klachtenmanagement is en waarom het zo belangrijk kan zijn voor een organisatie;

  Je weet wat klachtenmanagement is en waarom het zo belangrijk kan zijn voor een organisatie;

  Je weet hoe je adequaat omgaat met agressie, verwijten en onredelijkheid;

  Je bent in staat om tot oplossingen te komen of om slecht nieuws te communiceren.

Om zo veel mogelijk profijt te hebben van de workshop stimuleren we je ook na afloop om actief met de stof bezig te gaan. Dat doen we op (één van) de volgende manieren:

  Digitale toetsing
Na de workshop krijg je gratis toegang tot onze digitale toetsing applicatie. Door na afloop de digitale toets te doen kan je bekijken welke kennis je hebt opgedaan en waar je nog kan verdiepen.

  Team- en/of individuele challenge
Tijdens de workshop krijg je de ruimte om voor jezelf een challenge te bepalen. Na de workshop kan je actief bezig gaan om het door jezelf gestelde doel te bereiken. Bij workshops waar teambuilding en –ontwikkeling centraal staat kan deze challenge ook als team worden bepaald en nageleefd.

  Optionele video coaching
Behoefte aan 1 op 1 coaching? Job Education bied voor deze workshop ook optionele videotraining en -coaching aan. Dat bied je de kans om samen met een specialist nog eens te reflecteren op jouw trainingsmateriaal.

Zo veel mensen, zo veel wensen. Andere behoeftes of een afwijkende groep deelnemers? We bespreken de mogelijkheden graag.

DuurInvesteringGroepsgrootteType
2 uur€745,00Maximaal 16Workshop
4 uur€995,00Maximaal 16Workshop
7 uur€1.795,00Maximaal 16Workshop

Prijzen zijn exclusief 21% btw.

+ Inhoud

De onderstaande onderwerpen geven een indicatie van de workshop. Het uiteindelijk programma wordt afgestemd op jullie wensen en behoeften.

  Zelfreflectie
Door op jezelf en elkaar te reflecteren maken we inzichtelijk wat de huidige stand van zaken is. Op basis van die inzichten kunnen er gemakkelijk persoonlijke leerdoelen opgesteld worden.

  Wat is (het belang van) klachtenmanagement?
Iedereen weet wat klachten zijn en wat voor negatieve impact ze kunnen hebben op het imago van een bedrijf. Maar weet je ook wat het belang van goed klachtenmanagement is? We vertellen je precies wat het je kan opleveren.

  Het communicatieproces en gespreksstructuur
Een klachtengesprek heeft vaak een duidelijke structuur en proces. Zodra je de structuur en het proces herkent kan je hier op inspelen en hier invloed op uitoefenen.

  Verbaal en non-verbaal
Je kan bij klachtenmanagement gebruik maken van verschillende verbale en non-verbale competenties. Ben je bijvoorbeeld al bekend met ‘spiegelen’ en ‘meeveren’?

  Etiquette aan de telefoon en face-to-face
Hoe pak je een klachtgesprek professioneel aan? Er is een bepaalde etiquette richting klanten die tijdens dit soort gesprekken nóg belangrijker wordt.

  Omgaan met agressie, verwijten en onredelijkheid
Helaas komt er in een klachtgesprek regelmatig agressie, onredelijkheid of een verwijt kijken. Het is belangrijk om daar goed mee om te kunnen gaan. Maar hoe doe je dat?

  De oplossing
Uiteindelijk is de klant pas geholpen met een passende oplossing voor het probleem. Hoe kon je snel en adequaat tot deze oplossing?

  Het brengen van slecht nieuws
Het komt soms voor dat je geen passende oplossing kan bieden. Misschien draagt jouw organisatie de verantwoordelijkheid niet of ligt het simpelweg niet binnen jouw mogelijkheden om de klant te helpen. Je moet dan slecht nieuws gaan brengen. Maar hoe doe je dat?

  Plan van toepassing
Uiteindelijk moet je de nieuwe kennis slim gaan inzetten. Een plan van toepassing gaat je daarbij helpen. Als je je strategie bepaald hebt zal je zien dat je gericht en efficiënt aan de slag kan gaan om de nieuwe kennis in de praktijk te brengen.

+ Resultaten

De workshop draait uiteindelijk om het behalen van een optimaal leerrendement. Na deze workshop verlaat jij de ruimte met onder meer de volgende resultaten:

  Je weet wat klachtenmanagement is en waarom het zo belangrijk kan zijn voor een organisatie;

  Je weet wat klachtenmanagement is en waarom het zo belangrijk kan zijn voor een organisatie;

  Je weet hoe je adequaat omgaat met agressie, verwijten en onredelijkheid;

  Je bent in staat om tot oplossingen te komen of om slecht nieuws te communiceren.

+ Follow-up

Om zo veel mogelijk profijt te hebben van de workshop stimuleren we je ook na afloop om actief met de stof bezig te gaan. Dat doen we op (één van) de volgende manieren:

  Digitale toetsing
Na de workshop krijg je gratis toegang tot onze digitale toetsing applicatie. Door na afloop de digitale toets te doen kan je bekijken welke kennis je hebt opgedaan en waar je nog kan verdiepen.

  Team- en/of individuele challenge
Tijdens de workshop krijg je de ruimte om voor jezelf een challenge te bepalen. Na de workshop kan je actief bezig gaan om het door jezelf gestelde doel te bereiken. Bij workshops waar teambuilding en –ontwikkeling centraal staat kan deze challenge ook als team worden bepaald en nageleefd.

  Optionele video coaching
Behoefte aan 1 op 1 coaching? Job Education bied voor deze workshop ook optionele videotraining en -coaching aan. Dat bied je de kans om samen met een specialist nog eens te reflecteren op jouw trainingsmateriaal.

+ Investering

Zo veel mensen, zo veel wensen. Andere behoeftes of een afwijkende groep deelnemers? We bespreken de mogelijkheden graag.

DuurInvesteringGroepsgrootteType
2 uur€745,00Maximaal 16Workshop
4 uur€995,00Maximaal 16Workshop
7 uur€1.795,00Maximaal 16Workshop

Prijzen zijn exclusief 21% btw.

Deze workshop boeken voor jouw organisatie?

Of doorzoek het complete aanbod van meer dan 50 zakelijke workshops:

Generic selectors
Alleen exacte overeenkomsten
Zoeken in titels
Zoeken in content
Zoeken in posts
Zoeken in pagina's
Filter by Categories
Geen categorie

Aangenaam, wij zijn Job Education. De #1 aanbieder van zakelijke workshops. Kennis maken? Bekijk onze over ons pagina.

  • Jennifer Willemsen
    Jennifer Willemsen, Wandertale
    “Job Education is bij ons aangehaakt toen wij besloten meer te gaan investeren in het welzijn en de vitaliteit van onze werknemers. De workshops over vitaliteit hebben concrete verbeterpunten opgeleverd op dit gebied, die we direct hebben kunnen toepassen. Dat praktische resultaat is precies waar we naar op zoek waren. Buiten de uitkomst: professionele club mensen, leuk contact, effectieve dienstverlening.”
  • Maurits Schuijf
    Maurits Schuijf, StadsFruit
    "Job Education heeft voor ons workshops gegeven over stressmanagement en vitaliteit. Wij hebben het ervaren als hele leuke, leerzame workshops. De deelnemers waren vooral enthousiast over de praktische handvatten hoe ze beter met deze onderwerpen om kunnen gaan. Daarnaast verloopt het contact met Job Education altijd snel en prettig."
  • Anne van den Berg
    Anne van den Berg, Gemeente Rijssen-Holten
    "Wij hebben Job Education gevraagd workshops te geven op onze medewerkersdag in juli. Wat we erg leuk vonden was de plezierige, professionele en snelle manier van communiceren. De workshops waren leuk en goed opgezet. Informatie werd afgewisseld met veel praktijkoefening. Het leerrendement van de deelnemers was daardoor groot. Er was een goede balans tussen plezier, interactie en impact. Al met al zijn wij erg enthousiast geworden over de aanpak van Job Education."
  • Petri van Vugt
    Petri van Vugt, Hager
    Voor onze Hager Kerstdag waren we voor ons team op zoek naar twee leuke workshops en zijn hiervoor bij Job Education te rade gegaan. Een partij die met de klant meedenkt en met de gekozen workshops “Lachen” en “Mindfulness” hebben we een hele gezellige en tevens leerzame middag beleefd. Leuke en professionele trainers zijn hiervoor ingezet die goed begrepen wat de bedoeling was. Kortom, een samenwerking met Job Education was voor ons een zeer geslaagde ervaring!

Niet gevonden wat je zocht?

Doorzoek ons complete aanbod van 55+ workshops.

Generic selectors
Alleen exacte overeenkomsten
Zoeken in titels
Zoeken in content
Zoeken in posts
Zoeken in pagina's
Filter by Categories
Geen categorie

Ontvang onze hand-out.

Hoe je werknemers (en de organisatie) in zes stappen optimaal laat profiteren van een workshop.
color
https://www.jobeducation.nl/wp-content/themes/blake/
https://www.jobeducation.nl//
#00bf79
style1
paged
Loading posts...
/home/workfuel/public_html/jobeducation.nl/
#
on
none
loading
#
Sort Gallery
https://www.jobeducation.nl/wp-content/themes/blake
on
yes
yes
off
Je e-mailadres
off
off

Hallo daar, mogen we iets vragen?

We verzamelen feedback om meer inzicht in onze bezoekers te krijgen. Zou je deze korte (anonieme) vragenlijst in willen vullen? We waarderen het enorm!

PS. We beseffen dat pop-ups niet prettig zijn. Daarom zie je deze pop-up nooit meer terug zodra je hem wegklikt.