Zakelijke incompany workshop

Customer journey mapping

Home | Zakelijke workshops | Workshop Customer journey mapping

Workshop Customer journey mapping

De customer journey is een term die je steeds vaker voorbij hoort komen. In het Nederlands spreken we van de klantreis. Dat is eigenlijk een analyse van alle momenten waarop een klant in contact komt met jouw organisatie. Het is voor de ervaring van die klant erg belangrijk om deze klantreis te optimaliseren. Maar hoe vaak wordt hier nog over nagedacht? Als je een collega vraagt waarom hij de klant altijd hetzelfde benadert is het antwoord vaak: ”het is altijd al zo geweest”.

Zakelijke workshop over Customer journey mapping: Ontdek hoe customer journey mapping zorgt voor blije, terugkerende klanten

Vaak zijn contactmomenten tussen organisatie en klant al jaren hetzelfde. Om te kunnen veranderen is het belangrijk om deze routines van tafel te vegen. De wensen van de klant zijn continu in beweging. Je doet er dus goed aan regelmatig stil te staan bij de customer journey van jouw klanten. Voor de organisatie kan dat een hoop opleveren. Een goed uitgedachte klantreis zorgt voor blije, terugkerende klanten die ook nog eens ambassadeurs worden voor het bedrijf. En dat is waar het uiteindelijk om draait.

Benieuwd naar de inhoud van de workshop Customer Journey Mapping? Onder het tabblad ‘inhoud’ vertellen we je precies wat er aan bod komt.

Inhoud van de workshop

Hieronder geven we een indicatie van de workshop. De definitieve inhoud wordt afgestemd op jullie behoeften.


  • Door op jezelf en elkaar te reflecteren maken we inzichtelijk wat de huidige stand van zaken is op het gebied van customer journey mapping. Wordt er nog wel eens nagedacht over dit onderwerp?
  • Customer journey mapping gebruik je om een klant een zo optimaal mogelijke ervaring te geven met jouw organisatie. Wij vertellen je precies wat het is en waar dat voor dient.
  • Je leert hoe je de klantreis analyseert. Wat zijn de momenten waarop een klant in contact komt met jou en je organisatie? Hoe zien die momenten er uit en hoe zijn die momenteel geregeld?
  • Er zijn momenten in de klantreis waarop jij het verschil kan maken. Waarop je de klant een echte WOW-ervaring kan bieden. We leren je die WOW-momenten optimaal te benutten.
  • Welke verbeteringen in de processen zijn nodig en haalbaar? Je stelt een concreet plan op om de klantreis te optimaliseren.
Resultaten van de workshop

We gaan in deze workshop werken aan de volgende resultaten.


  • Je leert over customer journey mapping en de waarde die het voor een organisatie kan opleveren;
  • Je analyseert en ontleedt de klantreis, zowel door je eigen ogen als door de ogen van de klant;
  • Je gaat op zoek naar de WOW-momenten; situaties waarin je de klant zijn verwachtingen kan overtreffen;
  • Je ontwikkelt een concreet verbeteringsplan waarmee je de klantreis kan optimaliseren.
Trainer van de workshop

We werken uitsluitend met gespecialiseerde trainers. Deze workshop wordt gegeven door:


Jeltje

Jeltje heeft geruime ervaring als trainer binnen het bedrijfsleven. Sinds 2018 doet ze dat ook voor Job Education, waarbij ze incompany workshops organiseert op het gebied van customer journey mapping, klantbeleving en persoonlijk leiderschap.

Tijdens workshops met Jeltje zijn de deelnemers veel actief bezig. Want na het delen van de benodigde theorie gaat de groep voornamelijk zelf aan de slag. Door deelnemers te laten reflecteren, debatteren en oefenen komen zij snel tot inzichten, nieuwe kennis en nieuwe skills. Zo haalt Jeltje het maximale rendement uit iedere sessie die ze organiseert.

Investering en proces

Hebben jullie andere behoeftes of een afwijkende groep deelnemers? We bespreken de mogelijkheden graag.


DuurInvesteringGroepsgrootte
2 uur€845,00 ex. btwMax. 15 (groter in overleg)
4 uur€1.095,00 ex. btwMax. 15 (groter in overleg)
7 uur€1.895,00 ex. btwMax. 15 (groter in overleg)
2 * 4 uur€2.095,00 ex. btwMax. 15 (meer in overleg)
JourneyIn overlegMax. 15 (groter in overleg)

Proces voor de workshop

Het is essentieel dat de workshop zo goed mogelijk aansluit bij jullie situatie en werkpraktijk. Daarom doorlopen we de volgende stappen:

  1. Na jullie aanvraag plannen we een videocall in om kennis te maken en de aanvraag te bespreken. Daarna sturen we je een offerte.
  2. Na jullie akkoord sturen we ons online inventarisatieformulier toe. Daarin onderzoeken we de laatste details over jullie situatie.
  3. Op basis van alle input stemmen we de workshop af op jullie situatie. We sturen je daarna een concept programma.
  4. Is het programma akkoord? Dan voeren we de workshop uit. Onze trainer is ruim op tijd aanwezig om op te bouwen.
Onze Actief leren-methode

De werkwijze tijdens een workshop is essentieel voor het resultaat. Dit is hoe we te werk gaan:


Tijdens deze workshop werken we met onze Actief leren-methode. Dit betekent dat deelnemers in de sessie de benodigde theorie krijgen, maar vooral actief en praktisch met de stof bezig gaan. Zo ontstaan razendsnel inzichten en vaardigheden die deelnemers zelfstandig kunnen toepassen in hun eigen (werk)praktijk.

Door deze manier van werken realiseren we tijdens onze workshops een optimaal leerrendement. Leren wordt leuker én effectiever. En daar profiteert zowel de werknemer als de werkgever van.

Lees hier alles over onze Actief leren-methode  →

Offerte aanvragen

Vraag een geheel vrijblijvende offerte aan voor deze workshop. Binnen 48 uur in je inbox.

Deze workshop in het kort

Duur: 2, 4 of 7 uur


Vanaf: €845,00 excl. btw


Groep: Max. 15 (meer in overleg)


Waar: Incompany, heel Nederland

Andere wensen of behoeftes? We kunnen de workshop aanpassen.

Willen jij en je collega’s deze incompany workshop volgen?

Vraag een geheel vrijblijvende offerte aan voor deze workshop.
Je ontvangt de offerte binnen 48 uur in je mailbox.

Heb je nog vragen of wil je advies? Onze coördinatoren helpen je graag.

We mochten onze workshops al bij meer dan 150 klanten organiseren! 😍
Zij beoordelen ons met een gemiddelde van 8.6. Daar zijn we trots op!

Dineke Philipse

Verenigingsmanager, CLC-Vecta

Job Education helpt ons vaak met workshops die we onze leden aanbieden. Daarbij is het prettig dat ze fijn communiceren, een breed aanbod hebben en eerlijk geprijsd zijn. 

Rian van Nuland

Medewerker HRM, Lavans

Job Education verzorgt al ruim 2 jaar workshops voor ons hele bedrijf. Ze hebben een divers aanbod en de communicatie is snel en duidelijk. Zowel voor als na de workshop.

Michelle Oosthuyzen

Eigenaar, Stadsfruit

Wij hebben bij deze organiatie een workshop Effectief complimenteren gedaan. Onze collega’s waren erg tevreden over de workshop en de trainer. Tot de volgende keer!

Nancy Stevens

Teammanager, IvVW

Wij boeken regelmatig bij Job Education. Ze bewijzen zich altijd weer als een fijne partner om mee samen te werken. Snel schakelen, goed contact en ze denken altijd met je mee.

Maurits Schuijf

Founder, Shakes on Wheels

Op de events die we voor klanten organiseren zetten we Job Education regelmatig in. Zij verzorgen dan een workshop en wij de catering. Onze klanten zijn altijd erg enthousiast!

Robin van ’t Ruim

Manager, de Balie

Fijne service, snel contact en interessante trainingen. Zo zou ik onze prettige samenwerking met Job Education beschrijven. Bedankt tot dusver en op naar nog vele jaren!

8,6 waardering

Onze klanten waarderen ons
met een gemiddelde van 8,6.

150+ klanten

We hielpen de afgelopen jaren
150+ klanten door heel NL.

#1 trainers

Onze trainers zijn stuk voor stuk
experts binnen hun vakgebied.

Actief leren

Wij passen ‘actief leren’ toe voor
een optimaal leerrendement.

Peter Houtman

Coördinator

Heb je advies nodig?

Ben je geïnteresseerd in onze zakelijke incompany workshops?
Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag.

  We zijn per mail bereikbaar op welkom@jobeducation.nl.
→  We zijn telefonisch bereikbaar op 030 – 227 2404.