Boek een zakelijke workshop

Customer journey mapping

Workshop Customer journey mapping

De customer journey is een term die je steeds vaker voorbij hoort komen. In het Nederlands spreken we van de klantreis. Dat is eigenlijk een analyse van alle momenten waarop een klant in contact komt met jouw organisatie. Het is voor de ervaring van die klant erg belangrijk om deze klantreis te optimaliseren. Maar hoe vaak wordt hier nog over nagedacht? Als je een collega vraagt waarom hij de klant altijd hetzelfde benaderd is het antwoord vaak: ”het is altijd al zo geweest”.

Customer journey mapping zorgt voor blije, terugkerende klanten

Vaak zijn contactmomenten tussen organisatie en klant al jaren hetzelfde. Om te kunnen veranderen is het belangrijk om deze routines van tafel te vegen. De wensen van de klant zijn continu in beweging. Je doet er dus goed aan regelmatig stil te staan bij de customer journey van jouw klanten. Voor de organisatie kan dat een hoop opleveren. Een goed uitgedachte klantreis zorgt voor blije, terugkerende klanten die ook nog eens ambassadeurs worden voor het bedrijf. En dat is waar het uiteindelijk om draait.

Benieuwd naar de inhoud van de workshop Customer Journey Mapping? Onder het tabblad ‘inhoud’ vertellen we je precies wat er aan bod komt.

Inhoud van de workshop

Hieronder geven we een indicatie van de workshop. De definitieve inhoud wordt afgestemd op jullie behoeften.


  • Door op jezelf en elkaar te reflecteren maken we inzichtelijk wat de huidige stand van zaken is op het gebied van customer journey mapping. Wordt er nog wel eens nagedacht over dit onderwerp?
  • Customer journey mapping gebruik je om een klant een zo optimaal mogelijke ervaring te geven met jouw organisatie. Wij vertellen je precies wat het is en waar dat voor dient.
  • Je leert hoe je de klantreis analyseert. Wat zijn de momenten waarop een klant in contact komt met jou en je organisatie? Hoe zien die momenten er uit en hoe zijn die momenteel geregeld?
  • Er zijn momenten in de klantreis waarop jij het verschil kan maken. Waarop je de klant een echte WOW-ervaring kan bieden. We leren je die WOW-momenten optimaal te benutten.
  • Welke verbeteringen in de processen zijn nodig en haalbaar? Je stelt een concreet plan op om de klantreis te optimaliseren.
Resultaten van de workshop

We gaan in deze workshop werken aan de volgende resultaten.


  • Je leert over customer journey mapping en de waarde die het voor een organisatie kan opleveren;
  • Je analyseert en ontleedt de klantreis, zowel door je eigen ogen als door de ogen van de klant;
  • Je gaat op zoek naar de WOW-momenten; situaties waarin je de klant zijn verwachtingen kan overtreffen;
  • Je ontwikkelt een concreet verbeteringsplan waarmee je de klantreis kan optimaliseren.
Investering en proces

Hebben jullie andere behoeftes of een afwijkende groep deelnemers? We bespreken de mogelijkheden graag.


DuurInvesteringGroepsgrootte
2 uur€845,00 ex. btwMax. 15 (groter in overleg)
4 uur€1.095,00 ex. btwMax. 15 (groter in overleg)
7 uur€1.595,00 ex. btwMax. 15 (groter in overleg)
JourneyIn overlegMax. 15 (groter in overleg)

Proces voor de workshop

Het is essentieel dat de inhoud van de workshop zo veel mogelijk is afgestemd op jullie situatie. Om die reden doorlopen we op voorhand de volgende stappen:

  1. We bellen na de offerteaanvraag op om kennis te maken en om de aanvraag te bespreken.
  2. We sturen een digitale vragenlijst toe, zodat we alles weten over jullie situatie en behoeftes.
  3. We stemmen de inhoud af op jullie wensen en situatie.
  4. We koppelen de definitieve inhoud en het programma een week van tevoren aan jullie terug.

Interesse?

Vraag een geheel vrijblijvende offerte aan. Binnen 48 uur in je mailbox! 

Workshop in het kort

 2, 4 of 7 uur
 Vanaf €845,00 exclusief btw
Max 15 pers. (meer in overleg)
 Incompany in heel Nederland

Hebben jullie interesse in deze workshop?

Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden.

Benieuwd geworden naar onze workshops? Via de foto’s hiernaast geven we je alvast een inkijkje.

8,6 waardering

Onze klanten waarderen ons met een 8,6. Daar zijn we trots op!

45+ klanten

Wij helpen jaarlijks meer dan 45 klanten door heel Nederland.

Inventarisatie fase

De inhoud van de workshop wordt afgestemd op jullie situatie.

Actief leren

We passen ‘actief leren’ toe in onze workshops. Voor betere resultaten.

#1 trainers

Onze trainers zijn experts binnen hun vakgebied. Zo waarborgen we kwaliteit.

Fun en energiek

In onze workshops stimuleren we verbinding, fun en energie. 

Hebben jullie interesse in deze workshop?

Meer dan 150 tevreden klanten gingen jullie al voor.

Jaarlijks verwelkomen we meer dan 45 nieuwe klanten. Door heel Nederland en van iedere grootte.

Zij beoordelen ons met een gemiddelde klantwaardering van 8.6!

Rian van Nuland

Job Education geeft sinds 2 jaar workshops aan onze collega’s. Het aanbod is heel divers en daarom zit er altijd iets interessants bij. De communicatie m.b.t. het boeken van workshops is helder en duidelijk, zowel voorafgaand aan de workshops als nadien ter evaluatie. De feedback van mijn collega’s over de inhoud van de workshops is ook altijd goed!

Rian van Nuland
Michelle Oosthuyzen

Wij hebben de workshop Feedback for growth bij Job Education gevolgd. De workshop was leerzaam en plezierig. We hebben een mooie middag gehad. De feedback van de deelnemers was ook heel positief. Onze ervaring met Job Education is dus een hele fijne.

Michelle Oosthuyzen
Nancy Stevens

Job Education verzorgt op regelmatig workshops voor ons. Een fijne partner om mee samen te werken. Ze schakelen snel en denken altijd goed met ons mee.

Nancy Stevens
Petri van Vugt

Voor onze Kerstdag zochten we 2 workshops en zijn hiervoor bij Job Education te rade gegaan. Uiteindelijk hebben we een lachworkshop en een mindfulness workshop gevolgd. Zij dachten goed mee en verzorgden een leerzame middag met twee ervaren trainers.

Petri van Vugt
Maurits Schuijf

Wij werken vaak samen met Job Education op events die wij organiseren voor klanten. Wij verzorgen dan de catering en zij de workshops. We zijn altijd erg tevreden over Job Education. En nog belangrijker: onze klanten zijn dat ook.

Maurits Schuijf

Peter Houtman

Coördinator

Heb je hulp nodig?

Ben je geïnteresseerd in een van onze zakelijke workshops? Als je contact opneemt helpen we graag bij het maken van de beste keuze. 

We zijn per mail bereikbaar op welkom@jobeducation.nl of
telefonisch op 030 – 227 2404.